March, 2015

now browsing by month

 
Posted by: | Posted on: March 26, 2015

HERBA MENCEGAH KEHADIRAN KANSER

Pada zaman dahulu kita jarang dengan kes-kes seperti kanser payu dara, kanser rahim, kanser servik dan lain-lain lagi. Tapi sejak tercetusnya revolusi perubatan moden yg memperkenalkan kimia sintettik satu abad kita boleh lihat kesannya pada hari ini. Pada hari ini kanser menjadi pembunuh nombor satu didunia. Ia tak ia kita mesti balik semula menggunakan herba spt di dalilkan dalam Al quran dalam surah Al-An’am 6:69;

“Dan dialah yang menurunkan air hujan dari langit lalu Kami tumbuhkandengan air itu segala macam tumbuhan, maka Kami keluarkan dari tumbuhan-tumbuhan itu tanaman yang menghijau. Kami keluarkan dari tanaman yang menghijau itu butir yang banyak dan dari mayang kurma mengurai tangkai-tangkai yang menjulai, dan kebun-kebun anggur dan Kami keluarkan pula zaitun dan delima yang serupa dan tidak serupa. Perhatikanlah buahnya di waktu pohonya berbuah, dan perhatikan pula kematangannya. Sesungguhnya pada yang demikian itu ada tanda-tanda kekuasaaan Allah bagi orang-orang yang beriman”.

MAB 100% herba dan tiada apa bahan kimia sintetik. 10 tahun MAB diperkenalkan anda boleh nilai sendiri. Adakah mereka sihat? Adakah mereka mendapat kanse? 10 tahun bukan masa pendek untuk analisis.

 

Posted by: | Posted on: March 9, 2015

TEKNIK MEMBELA ANGSA EMAS DENGAN BISNES MAB

Diwaktu mewah ekonomi tengah rancak , ramai ushawan mencipta produk baru  dengan meletakkan harga yang mahal. Bisnes jenis ini dinamakan bisnes bermusim. Ia hanya mampu bertahan dalam tempoh waktu yang singkat, waktu ekonomi tengah rancak. Di waktu ekonomi menurun mereka akan mengeluh kerana orang bersikap bertahan kerana kewangan mereka terhad. Usahawan membuat produk bermusin ini terpaksalah mencipta produk baru pula. Tetapi risiko ketika itu mereka berhadapann kuasa membeli sudah jatuh kerana ramai orang sudah tidak berwang lagi seperti di zaman mewah. Risiko gulung tikar mungkin ada.

Berbeza dengan bisnes compulsory. Biasanya harga tidaklah tinggi tapi ia tetap berjalan walau ekonomi tengah turun kerana produk tersebut menjadi keperluan. Adalah lebih mudah memilih bisnes yang compulsory dari memilih produk bermusim. Lebih baik mendapat untung kecil tapi berterusan daripada mendapat untung besar tetapi hanya sekejap saja. Untung kecil tapi berterusan serupa ia mendapat untung besar. Produk bermusim walau untung besar tapi kecil kerana suatu masa bisnes itu akan mati. Ternyata barakah wujud pada produk yang untungnya kecil krn ia ada nilai membantu golongan miskin.

Inilah konsep bisnes MAB yang sudah lama bertahan kerana bisnes bukan semata-mata mengaut keuntungan tetapi berkonsepkan membantu golongan kurang bernasib dari segi kewangan. Kejayaan bisnes MAB bergantung sejauh mana mereka mengurus kewangan dengan baik. Ada yang susah lama bisnes tapi simpanan mereka zero. Ada yang lebih bijak berfikiran jauh, memperuntukkan sebahagian simpanan membuat pasif income. Setiap tahun pasif income beranak pinak walau tidak mengeluarkan peluh setitik pun. Lagi besar pasif income lagi besar baby yang beranak nanti. Tapi jangan sampai tidak mengguna langsung duit yang beranak itu.  Ambil sedikitt untuk menikmati nikmat Allah tapi ibunya (simpanan pokok) jangan dibunuh (dikeluarkan). Biar ia  terus membesar supaya tahun hadapan ia beranak-beranak lagi .

Inilah teknik membela angsa emas. Ia akan bertelur setiap tahun. Hari tua kita pasti senang. Tak perlulah kita berkerja keras lagi untuk menyara hidup di hari tua yang sepatutnya kita menumpukan lebih akhirat. Kita mesti mejangkakan hari tua  kita samada kita boleh survive hidup lagi jika tiada wang. Di hari tua kita berisiko dengan tenaga semakin berkurang, penyakit, kos hidup dan kos perubatan yang semakin tinggi. Andai kita membela angsa emas dari sekarang, sekurang-kurangnya kita telah membuat persiapan  untuk hari tua. Jadikan konsep dihari tua, kita tidak berkerja tapi angsa emas akan bertelur emas untuk kita. Wang pula berkerja untuk kita dan sampai masa untuk kita berehat. Jika ini tidak dibuat alamatnya sampai mati kita berkerja itu pun jika kita masih sihat dan ada kederat lagi. Jika kita sakit, badan sudah tiada kederat kita pasti merana di hari tua.

 

Posted by: | Posted on: March 8, 2015

CIRI-CIRI COMPULSORY BISNES MAB

Bisnes yang tidak mati adalah bisnes yang bersifat compulsory atau bisnes yang orang wajib guna dalam apa jua keadaan. Ia menjadi keperluan atau wajib. Sesetengah bisnes asalnya tidak compulsory tetapi mereka berpaut dibawah kuasa undang2 dengan memasukkan undang2 compulsory atau wajib guna.

Contoh adalah bisnes insuran kenderaan. Bagaimana mereka mengekalkan industri insuran adalah dengan mewajibkan pemilik kenderaan membeli insuran. Jika mereka tidak membeli insuran, mereka tidak dibenarkan merenew road tax dan kenderaan tidak dibenarkan dipandu di atas jalan raya. Jika tidak patuhi, pemilik kenderaan akan disaman. Ia tak ia setiap individu wajib membeli insuran. Dengan kata lain bisnes insuran akan berkekalan kerana ia telah dicompulsorykan oleh undang-undang.

Begitu juga tips memilih bisnes mestilah memilih produk yang ada sifat compulsory tanpa produk itu berpaut pada mana-mana undang yang dicompulsorykan. Contoh seperti bisnes beras, gula dan lain-lain yang orang wajib guna waktu susah mau pun senang. Walau apa keadaan pun waktu susah mau pun senang orang akan makan nasi dan minum minuman bergula . Beras dan gula menjadi keperluan atau compulsory. Orang yang menjalankan bisnes beras dan gula terus mendapat untung berterusan walau ekonomi tengan menjunam tambahan lebih rancak ketika ekonomi tengah subur.

Begitu juga compulsory bisnes MAB. Walau apa keadaan orang kan merancang keluarga tak kira masa susah atau senang. Samada mereka mengguna cara moden atau herba. Yang pasti jika mereka takut kepada efek kimia sintetik mereka akan memilih herba. Begitulah hebatnya bisnes MAB. Ia bukan produk bemusim tetapi produk compulsory secara otomatik. Amat rugi orang tidak menceburi bisnes yang bersifat wajib guna ini. Amat rugi juga orang yang sentiasa melompat-lompat dari bisnes kesatu bisnes lain pada hal bisnes pertama belum lagi establish. Jika bisnes pertama sudah maju tidak menjadi masalah dengan niat mengermbangkan sayap lain pula.